پرسش های متداول

حساب کاربری

۱-آیا امکان ویرایش مشخصات کاربری و ایمیل من وجود دارد؟

پاسخ: شما می‏‌توانید مشخصات کاربری خود را ویرایش کنید. برای این کار باید با وارد کردن پست الکترونیکی (یا شماره همراه در صورت تایید شماره همراه) و کلمه عبور، وارد حساب کاربری خود      بشوید، سپس با کلیک روی گزینه “پروفایل من” به صفحه‏‌ای منتقل می‏‌شوید که در بخش “اطلاعات کاربر” امکان “ویرایش اطلاعات” وجود دارد.
در انتهای هر ایمیل درج شده ” چنانچه تمایل به دریافت ایمیل از طرف ما ندارید، بر روی لغو اشتراک کلیک کنید ” شما می توانید پس از دریافت اولین ایمیل ، عضویت خبرنامه را لغو کنید.
برای تغییر یا اصلاح کد ملی با همان ایمیلی که ثبت نام کرده‏‌اید به parsatebshop@gmail.com یا INFO@PARSATEBSHOP.IR ایمیل بزنید.
اگر به ایمیل خود دسترسی ندارید متاسفانه به دلایل حفظ امنیت کاربری، هیچ راهی برای تغییر کد ملی خود نخواهید داشت.

۲-چرا با وجود درخواست من برای تغییر رمز حساب کاربری، لینک آن برای من ایمیل نشده است؟

پاسخ: لطفاً ایمیل‌های اسپم (spam) خود را چک کنید. به ویژه ایمیل‌های ارسال شده به حساب‏‌های کاربری gmail گاهی spam می‌شوند. توجه داشته باشید که link تغییر رمز برای شما ارسال می‏‌شود نه خود رمز.

۳-آیا می‌‏توانم به اطلاعات خریدهای قبلی خود دسترسی داشته باشم؟

پاسخ: برای دسترسی به اطلاعات خریدهای قبلی، باید با حساب کاربری خود وارد شوید، سپس روی گزینه “سفارشات من” کلیک کنید تا سوابق خرید شما نشان داده ‏شود.

4-آیا برای خرید از پارساطب شاپ ، حتما باید در سایت عضو باشم؟

پاسخ: خیر، شما می‌توانید بدون وارد شدن به سایت می‏‌توانید یک کالا را به سبد خرید اضافه کنید و برای انجام مراحل بعدی خرید و ثبت سفارش نیازی نیست با حساب کاربری خود وارد سایت شده و یا در هنگام خرید، می‌توایند بصورت میهمان خرید خود را تکمیل کنید.

با عضویت در پارساطب شاپ می‌توانید:
    – سریع‌تر و ساده‌تر خرید کنید
    – به سادگی سوابق خرید و فعالیت‌های خود را مدیریت کنید
    – لیست علاقمندی‌های خود را بسازید و تغییرات آنها را دنبال کنید
    – نقد، بررسی و نظرات خود را با دیگران به اشتراک گذارید
    – در جریان فروش‌های ویژه و قیمت روز محصولات قرار گیرید

ثبت سفارش

1-آیا در تمام ساعات شبانه روز می‌توانم سفارش خود را ثبت کنم؟

پاسخ: شما در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته می‌‏توانید سفارش خود را ثبت کنید.

2-آیا می‌توانم برای شخص دیگری از پارساطب شاپ خرید کنم و سفارش تحویل آن شخص شود؟

پاسخ: بله، پس از انتخاب کالاهای موردنظر و اضافه کردن آنها به سبد خرید، ثبت سفارش در ۳ مرحله تکمیل خواهد شد:

۱) ورود به پارساطب شاپ
۲) اطلاعات ارسال سفارش
۳) اطلاعات پرداخت.

    در مرحله اطلاعات ارسال سفارش و بخش ” انتخاب آدرس”، شما می‌توانید با انتخاب گزینه “افزودن آدرس جدید” آدرس و مشخصات تحویل گیرنده سفارش را وارد کنید. توجه داشته باشید که اگر مبلغ سفارش را اینترنتی پرداخت کنید، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.

3-از وضعیت سفارشی که ثبت کرده‏‌ام، چگونه می‌‏توانم مطلع شوم؟

پاسخ: برای اطلاع از وضعیت سفارش، می‏‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید و با کلیک روی گزینه “سفارشات من” از وضعیت آن مطلع شوید.

4-آیا می‌‏توانم کالاهایی که موجود نیستند را سفارش بدهم؟

پاسخ: خیر، در حال حاضر تنها کالاهایی امکان سفارش گذاری دارند که در سایت پارساطب شاپ با وضعیت موجود و همراه با قیمت مشخص شده‌‏اند.

5-می‌‏توانم سفارشم را ابطال کنم یا تغییر بدهم؟

پاسخ: تا پیش از تایید نهایی سفارش و کلیک روی آیکون اتمام خرید شما می‌توانید سفارش را از سبد خرید خود حذف و یا اصلاح کنید.
پس از تایید نهایی سفارش و اتمام خرید و در مرحله پرداخت و ثبت سبد، شما قادر به حذف و تغییر سفارش نیستید. از این مرحله به بعد برای لغو یا تغییر آن،هرچه سریعتر با واحد پیگیری سفارشات تماس بگیرید.

6-بعد از ثبت سفارش، برای اطمینان از پردازش آن باید با پارساطب شاپ تماس بگیرم؟

پاسخ: خیر، پس از انجام مراحل خرید و ثبت سفارش، پردازش سفارش شما به صورت خودکار از طریق ایمیل اطلاع‏ رسانی خواهد شد و در صورتی که نیاز باشد کارشناسان فروش و پشتیبانی پارساطب شاپ با شما تماس خواهند گرفت.

7-می‏‌توانم سفارشم را تلفنی ثبت کنم؟

پاسخ: بله، ولی به منظور تسریع فرایند پردازش و ارسال سفارش و نیز کاهش امکان بروز خطا در ثبت سفارش، مشتریان محترم ‏بهتر است سفارش خود را اینترنتی ثبت کنند.

ثبت و پیگیری سفارش

۱-دوست دارم از پارساطب شاپ خرید کنم، اما هنوز کاملاً به خرید اینترنتی اعتماد ندارم، چگونه مطمئن باشم که پس از خرید، کالا به دست من می‌رسد؟

پاسخ: علاوه بر سابقه ، تجربه و محتوای غنی وب سایت پارساطب شاپ، دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی یک ستاره به این کسب و کار رسمیت و اعتبار می‏‌بخشد. نماد اعتماد الکترونیکی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از بررسی فروشگاه اینترنتی و تطابق نحوه عملکرد آن با قوانین، اعطا می‏‌شود و کسب و کار اینترنتی دارای نماد به صورت مداوم تحت بررسی این سازمان قرار دارد. برای اطمینان بیشتر شما می‏‌توانید در صفحه اصلی وب سایت پارساطب شاپ با کلیک روی نماد از جعلی نبودن آن اطمینان پیدا کنید.

۲-آیا برای خرید از پارساطب شاپ ، حتما باید در سایت عضو باشم؟

پاسخ: خیر، شما می‌توانید بدون وارد شدن به سایت می‏‌توانید یک کالا را به سبد خرید اضافه کنید و برای انجام مراحل بعدی خرید و ثبت سفارش نیازی نیست با حساب کاربری خود وارد سایت شده و یا در هنگام خرید، می‌توایند بصورت میهمان خرید خود را تکمیل کنید.

با عضویت در پارساطب شاپ می‌توانید:
    – سریع‌تر و ساده‌تر خرید کنید
    – به سادگی سوابق خرید و فعالیت‌های خود را مدیریت کنید
    – لیست علاقمندی‌های خود را بسازید و تغییرات آنها را دنبال کنید
    – نقد، بررسی و نظرات خود را با دیگران به اشتراک گذارید
    – در جریان فروش‌های ویژه و قیمت روز محصولات قرار گیرید

کالاهای عرضه شده در پارساطب شاپ

۱– آیا کالاهای خریداری شده از پارساطب شاپ آماده استفاده هستند یا نیاز به چیز خاصی هست؟

پاسخ: کالاهای پارساطب شاپ، هیچ سختی در راه اندازی اولیه ندارند و پارساطب شاپ هیچ هزینه اضافه بر راهنمای شما برای استفاده از دستگاه ها دریافت نمی کند.

۲– برای انتخاب و خرید کالا در سایت نیاز به مشاوره دارم، راهی وجود دارد که در تصمیم‏ گیری به من کمک کند؟

پاسخ: کارشناسان بخش تولید محتوای پارساطب شاپ تمام تلاش خود را می‏‌کنند تا اطلاعات مورد نیاز برای خرید هر کالا در سایت موجود، کافی و روشن باشد. شما راه‌‏های مختلفی برای کسب اطلاعات تکمیلی و تخصصی محصولات در پارساطب شاپ دارید. می‌‏توانید از ابزارهای ایجاد شده برای این منظور     از قبیل مقایسه پهلو به پهلو، مطالعه نقد و بررسی و نقاط و قوت و ضعف محصول، ویدئوهای آموزشی، و جدول اطلاعات فنی کالاها استفاده کنید.همچنین پارساطب شاپ نقدها و نظرهای کاربران را با دیدگاه بی‏طرفانه در سایت نمایش می‏‌دهد که مطالعه آنها می‏‌تواند در انتخاب کالا به شما کمک کند.

۳– کالاهایی که موجود نیستند، چه زمانی در سایت برای فروش عرضه خواهند شد؟

پاسخ: گاهی به دلایل مختلف مانند عدم عرضه رسمی و گسترده محصول در ایران، وضعیت برخی از کالاها در وب سایت به “ناموجود” تغییر پیدا می‏‌کند و اعلام زمان دقیق عرضه دوباره آنها ممکن نیست، با این حال پارساطب شاپ تلاش می‏‌کند تا این کالاها مجدداً در کمترین زمان در وب سایت ارائه شوند.

۴– آیا ممکن است کالایی را که سفارش می‏‌دهم موجود نباشد؟

پاسخ: کالاهای دارای قیمت که در سایت پارساطب شاپ با وضعیت “موجود” مشخص شده، قابل سفارش گذاری هستند. بنابراین هنگام ثبت سفارش این کالاها نیازی به استعلام موجودی نیست و سفارش در سریع‏‌ترین زمان ممکن پردازش و تحویل خواهد شد. البته گاهی برای برخی از کالاها در صورت ثبت سفارش‏‌ها با تعداد بالا و همزمان، ممکن است موجودی آن کالا به اتمام برسد. در این موارد به سرعت اقدام به تکمیل موجودی کالا می‌شود ولی در صورت امکان پذیر نبودن، عرضه آن کالاها در سایت به صورت موقت متوقف می‌شود.
همچنین در طرح تشویقی فروش شگفت انگیز روزانه، تعدادی از محصولات با تخفیف‏‌هایی بسیار ویژه‌‏تر نسبت به فروش‏ های ویژه عرضه می‏‌شوند که تنها برای چند ساعت امکان سفارش‏ گذاری دارند. در مواردی که به دلیل استقبال کاربران موجودی کالا زودتر از موعد مقرر به پایان برسد، وضعیت کالا به “ناموجود” تغییر می‏‌کند و امکان سفارش گذاری وجود نخواهد داشت.

۵– آیا تعداد خرید از یک کالا در پارساطب شاپ محدودیتی دارد؟

پاسخ: به طور کلی محدودیتی برای سفارش تعدادی یک کالا در پارساطب شاپ وجود ندارد، با وجود این با توجه به اینکه موجودی قابل فروش برای هر کالا در هر زمان متفاوت است، برخی اوقات محدودیت‏‌هایی در تعداد قابل سفارش از یک کالا اعمال می‏‌شود.

۶– پیش از خرید کالا، چگونه می‏‌توانم از این که کالا ساخت کجاست، مطلع بشوم؟

پاسخ: لازم به ذکرست که کشور سازنده روی کیفیت کالا تاثیری ندارد و برند معتبر است که کیفیت کالا را تعیین می‏‌کند و تنها به دلیل خط تولید ارزان‏‌تر است که بسیاری از کالاها در چین تولید می‌شوند.

پرداخت

۱– مبلغ سفارشم را چگونه می‏‌توانم پرداخت کنم؟

پاسخ: همگی کاربران دکتر وینیک می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی و با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب در سایت پارساطب شاپ،هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنند.

۲– با استفاده از کارت کدام بانک‌ها می‌توان هزینه سفارش را اینترنتی پرداخت کرد؟

پاسخ: شما می‌توانید با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب در سایت پارساطب شاپ ، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنید.

۳– ممکن است پرداخت اینترنتی ناموفق باشد، ولی مبلغ از حساب من کم شده باشد؟

پاسخ: گاهی ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود. اما در این مواقع جای نگرانی وجود ندارد. در این حالت معمولاً پول شما در حساب‏‌های میانی بانک است و خود بانک مغایرت‏‌ها را رفع کرده و مبلغ را به صورت خودکار به حساب شما برگشت می‌‏دهد. اگر تا ۷۲ ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.

۴– آیا می‌‏توانم وجه سفارش خود را به صورت اقساطی پرداخت کنم؟

پاسخ: در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد.

۵- آیا می‌توانم برای پرداخت سفارش خود چک بدهم؟

پاسخ: خیر، برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی پارساطب شاپ از پذیرش هر گونه چک بانکی معذور است.

۶– آیا پرداخت اینترنتی وجه سفارش در سایت پارساطب شاپ امن است؟

پاسخ: پرداخت اینترنتی به گونه‏‌ای طراحی شده که امن و راحت باشد. با وجود این شما نه تنها برای خرید از پارساطب شاپ که هنگام هرگونه پرداخت اینترنتی برای اطمینان از امنیت پرداخت خود نکته‏‌های زیر را رعایت فرمایید:
– با مشاهده قسمت آدرس (Address Bar)، در مرورگر (Browser) وب خود مطمئن شوید از پروتکل امن https به جای پروتکل http استفاده می‏‌شود به عبارت دیگر باید در ابتدای آدرس، https وجود داشته باشد.
– قبل از ورود اطلاعات از وجود قفل در قسمت بالا و سمت چپ صفحه مرورگر وب خود مطمئن شوید، در صورت عدم مشاهده این قفل از وارد کردن اطلاعات کارت خود خودداری کنید.
– برای ورود اطلاعات کارت خود حتماً از صفحه کلید مجازی موجود استفاده کنید.

ارسال سفارش‌ها

۱– هزینه ارسال سفارش چگونه محاسبه می‌شود؟

پاسخ: هزینه‏ ارسال بسته به شرایط سفارش، محل تحویل و نوع ارسال متفاوت است و در فرم سبد خرید به آگاهی مشتریان می‏‌رسد.

۲– پس از این که سفارشم را ثبت کردم، چقدر طول می‌‏کشد که به دستم برسد؟

پاسخ: زمان رسیدن کلیه ارسال‏‌ها دراهواز،تهران و خارج از آنها پس از تحویل به پست، بر اساس محدوده جغرافیایی از ۲۴ تا ۷۲ ساعت متغیر است،بنابراین روز رسیدن سفارش با توجه به خدمات پستی مشخص است اما ساعت آن را نمی‏‌توان به طور دقیق تعیین کرد.

۳ – می‏‌توانم کالایی را که سفارش داده‌‏ام با مراجعه به پارساطب شاپ به صورت حضوری تحویل بگیرم؟

پاسخ: از آنجا که پارساطب شاپ یک فروشگاه اینترنتی است و یکی از اهداف آن کاهش دادن سفرهای درون شهری غیر ضروری‏ است، و همچنین تحویل حضوری سفارش ،در  اهواز برای بعضی اجناس امکان‌پذیر می باشد.

۴– سفارش‌ها چه زمانی به پست تحویل داده می‌شود؟

پاسخ: همه سفارش‌‏ها پس از طی مراحل پردازش، به طور روزانه تحویل واحد پستی مستقر در محل پردازش سفارش‌های پارساطب شاپ می‏‌شوند.

پیشنهاد شگفت انگیز

۱– محصولات چه زمانی در طرح فروش ویژه یا شگفت انگیز قرار می‏‌گیرند؟ آیا از قبل می‏‌توان باخبر شد؟

پاسخ: امکان قرار گرفتن یک کالا در طرح فروش ویژه یا شگفت انگیز را کارشناسان پارساطب شاپ با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلفی بررسی می‏‌کنند و با توجه به محدودیت زمانی عرضه به صورت شگفت انگیز، امکان اعلام آن از قبل وجود ندارد.

۲– آیا می‌توانم کالایی را که قبلاً در طرح پیشنهاد شگفت انگیز عرضه شده است و دیگر امکان خرید با آن شرایط وجود ندارد، با همان قیمت سفارش دهم؟

پاسخ: طرح پیشنهاد شگفت انگیز چارچوبی دارد که خارج از آن ثبت سفارش ممکن نیست، بر این اساس شما تنها چند ساعت فرصت دارید سفارش خود را با قیمت شگفت‌انگیز ثبت کنید و پس از آن قیمت‌ها به حالت اول برمی‏‌گردند.

۳– آیا می‌‏توانم کالایی را که در طرح پیشنهاد شگفت انگیز عرضه شده است با تعداد بیش از یک عدد خریداری کنم؟

پاسخ: به دلیل اینکه طرح پیشنهاد شگفت انگیز یک طرح تشویقی خرید است، پارساطب شاپ تعهدی در قبال سفارش‏‌های تعدادی ندارد و در صورتی که امکان فروش بیشتر از یک عدد وجود داشته باشد، هماهنگی‏‌های لازم با مشتری انجام خواهد شد.

۴– اگربلافاصله پس ازثبت یک سفارش و قبل از دریافت آن،کالا در پیشنهادشگفت انگیز و باقیمتی پایین‌تر عرضه شود،باچه قیمتی برای من محاسبه می‌‏شود؟

پاسخ: پیش از مرحله فاکتور شدن سفارش، امکان تغییر سفارش بر اساس قیمت شگفت انگیز وجود دارد ولی پس از آن سفارش به هیچ وجه امکان اصلاح ندارد.

قیمت

۱– آیا قیمت محصولات در سایت پارساطب شاپ به روز هستند؟

پاسخ: بله، پارساطب شاپ به طور منظم و روزانه قیمت‏ محصولات عرضه شده در وب‏ سایت خود را کنترل و به روز رسانی می‏‌کندو اگر موردی جا افتاده باشد حداکثر همکاری را با شما خواهد کرد.

۲– آیا قیمت‌‏های پارساطب شاپ نسبت به بازار ارزان‌‏تر است؟

پاسخ: سیاست قیمت‏ گذاری در استارت آپ پولساز مبتنی بر اصول مشتری مداری، احترام به حقوق مصرف کننده و حذف واسطه‌ها است. به طور کلی قیمت‏‌ها در پارساطب شاپ کاملا مناسب و رقابتی بوده و خرید از پارساطب شاپ برای مشتریان به صرفه است. قیمت‌‏های ارائه شده برای کالاها درپارساطب شاپ قیمت‌‏های خرده فروشی است که غالباً توسط تولید‏کننده و یا نماینده رسمی توزیع آن محصول به صورت مصوب تعیین شده است و قیمت سایر کالاها بر اساس مدل و مشخصات و همچنین کالاهای مشابه در بازار تعیین می‏‌شوند.
سیاست قیمت‌ گذاری در پارساطب شاپ منصفانه است و برای هر مشتری در هر گوشه‏‌ای از کشور قیمت‏‌ها یکسان و شفاف هستند. همچنین قیمت همه محصولات با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است و مشتری مبلغ جداگانه‏‌ای بابت مالیات و عوارض ارزش افزوده پرداخت نمی‏‌کند.
با در نظر گرفتن امکان استفاده از طرح‌های تشویقی و تخفیفات ویژه پارساطب شاپ مانند “پیشنهاد شگفت انگیز” و سایر سرویس‌‏های ارزش افزوده سطح   قیمت‏‌ها در پارساطب شاپ بیش از پیش مناسب ارزیابی می‌شوند.